3 Φεβ 2009

Ξέρουν οι απεργοί τι σημαίνει «απεργία»;

Απεργία σημαίνει αποχή από την εργασία και ΜΟΝΟ. Ώστε να στερήσεις την κοινωνία από τα προϊόντα, ή τις υπηρεσίες σου, με σκοπό να εκτιμηθεί η αναγκαιότητά τους, και να μπορέσεις να ικανοποιήσεις τα αιτήματά σου που σχετίζονται με την εργασία σου. Αυτό.

Απεργία ΔΕΝ είναι να κλείνεις τους δρόμους. Αυτοί που κλείνουν τους δρόμους ΔΕΝ είναι απεργοί. Είναι μικροί δικτάτορες, που δε σέβονται κανέναν, φτάνει να περάσει το δικό τους. Καταδυναστεύουν τη ζωή των συμπολιτών τους, στερώντας τους ένα αγαθό που ΔΕΝ τους ανήκει, ούτε και συνέβαλαν στη δημιουργία, ή την απόκτησή του. Ακόμα κι αυτοί που κατασκευάζουν τους δρόμους δεν έχουν το δικαίωμα να τους κλείσουν, παρά μόνο να απέχουν από τα έργα που γίνονται για την αποπεράτωση νέων.

Πόσο, μάλλον, όταν είναι αγρότες, ή φορτηγατζήδες. Που επειδή έχουν ογκώδη οχήματα, έχουν βρει το κόλπο να στερούν την ελεύθερη διέλευση από τους συμπολίτες τους, οι οποίοι σε τίποτα δεν ευθύνονται για την όποια κατάσταση του κλάδου τους. Δεν είναι απεργοί. Είναι παράνομοι τραμπούκοι, που οι ίδιοι προτάσσουν το νόμο της ζούγκλας, που οι ίδιοι βασίζονται στο δίκιο του ισχυρού, αφού με αυτό τον τρόπο κλείνουν τους δρόμους. Το κράτος, λοιπόν, εφόσον ΔΕΝ έχει πια να κάνει με απεργούς, γιατί να αντιδρά διαφορετικά; Ο αγρότης που απεργεί πρέπει να αντιμετωπιστεί με κατανόηση και διάλογο. Ο αγρότης που κόβει την Ελλάδα στα…δέκα, δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί με τα ματ; Όλοι έχουμε δικαίωμα στην απεργία. Κανείς μας δεν έχει δικαίωμα να στερεί την ελευθερία των συμπολιτών μας.

Πέραν του ότι υπάρχουν και κλάδοι που ΔΕ μπορούν να απεργήσουν, και ΔΕΝ απεργούν ολοκληρωτικά, σεβόμενοι τον άνθρωπο. Φαντάζεστε να απεργούσαν μαζικά οι γιατροί;

Έτσι, λοιπόν, όποιον τον παίρνει να είναι τραμπούκος και να καταπατά τα δικαιώματα των υπολοίπων, αυτοαποκαλείται απεργός και αγωνιστής, και απαιτεί από την κοινωνία να τον στηρίζει και να θεωρεί εγκληματία το κράτος όταν τον αντιμετωπίζει με τα μέσα που πρώτος εκείνος επιστράτευσε.

Μήπως για να γίνουμε κάποτε πραγματικοί πολίτες, πραγματικοί αγωνιστές, πραγματικοί επαναστάτες, πρέπει πρώτα να ξεπεράσουμε το σύμπλεγμά μας να θεωρούμε αγωνιστή οποιονδήποτε εναντιώνεται στο κράτος με οποιαδήποτε αιτιολογία; Κάποιος που παλεύει για μια καλύτερη κοινωνία, πρέπει πρώτα απ’όλους να είναι καλύτερος ο ίδιος. Δε μπορεί να ζητά δικαιώματα, στερώντας, παράλληλα, αυτά των υπολοίπων.

Απεργία σημαίνει να σταματάς την εργασία σου. Να στερηθείς και ο ίδιος, επιδιώκοντας να κάνεις τους άλλους να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική είναι η προσφορά σου, ώστε να ικανοποιήσεις τα αιτήματα που δεν ικανοποιούνταν. Τότε έχεις και τη συμπαράσταση των συμπολιτών σου. Μέχρι να το καταλάβουν αυτό όσοι κλείνουν τους δρόμους με τον έναν, ή τον άλλο τρόπο, χίλιες φορές να έρθουν αντιμέτωποι με τα ματ.

Δε γίνεται να επικαλούμαστε, να ζητάμε, να έχουμε κοινωνικά δικαιώματα, όταν είμαστε οι πρώτοι που τα στερούμε από τους άλλους κατά το δοκούν..

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Απλά και καθαρά λόγια....κοινή λογική στην παράλογη εποχή μας!

old biker είπε...

μαλλον δεν εχεις ιδεα τι σημαινει να εισαι αγροτης...
η ερμηνεια σου για την απεργια ειναι καπιταλιστικη και ανωδυνη ,για μερικους απεργια σημαινει ακομη και θανατος ,ξερεις τι συνεβαινε στις πρωτες απεργιες?

Ili είπε...

Δεν είναι ούτε ερμηνεία, ούτε καπιταλιστική (ξέρεις τι είναι ο καπιταλισμός; Κι αν ναι, πώς τον συνδέεις εδώ;), ούτε ανώδυνη. Είναι ΟΡΙΣΜΟΣ. Και είναι έτσι. Δεν έχει να κάνει με το επάγγελμα κανενός. Έχει να κάνει με το τι είναι απεργία, και τι ΔΕΝ είναι απεργία. Μπορεί να μη συμφωνείς, λοιπόν, με την απεργία, και να θεωρείς ότι είναι πιο σωστό να χρησιμοποιεί άλλα μέσα ο εκάστοτε κλάδος εργαζομένων. Όπως το να κλείνει δρόμους. Μπορώ να σεβαστώ την άποψή σου κι ας με βρίσκει αντίθετη. Δε μπορείς όμως να ονομάσεις αυτή την πράξη «απεργία». Δεν είναι απεργία, είναι αποκλεισμός δρόμων. Η απεργία έχει ένα δίκαιο αγωνιστικό περίβλημα, και μας βολεύει να την κολλάμε σαν όρο σε κάθε μας πράξη. Καλό είναι, όμως, να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε, να ξέρουμε τι κάνουμε, και να αναλαμβάνουμε και τις ευθύνες μας αναλόγως, λέγοντας τα πράγματα με το όνομά τους.

old biker είπε...

ηλιανα τα υπολοπα ειναι στο gamato , ενα πραγμα μονο ,ορισμος για την απεργια ΔΕΝ βρισκεται στα λεξικα ,απεργια ειναι οτι χρειαζεται για να πετυχεις τους στοχους σου...
τους ορισμους τους βαλανε οι καθε λογης εξουσιες για να περιορισουν τους εργαζομενους( εκει κολλαει το καπιταλιστικο)

Ανώνυμος είπε...

Ο ορισμός είναι σωστός. Τί γίνεται όμως όταν η απεργία σου είναι "φωνή βοώντος εν τη ερήμω"; Μήπως ωθείσαι σε πιο δυναμικές κινητοποιήσεις; Μήπως φταίνε αυτοί που θα έπρεπε να ακούν τα δίκαια αιτήματα και να προλαβαίνουν τις κινητοποιήσεις λαμβάνοντας κατάλληλα μέτρα;

Ili είπε...

Οι ορισμοί δε βγαίνουν από τις εξουσίες, οι ορισμοί βγαίνουν για να μπορούμε να συνεννοούμαστε. Κοινώς, να μη λέω εγώ «δέντρο» κι εσύ καταλαβαίνεις «κότα»..

Πέρα από αυτά, τη γνώμη μου την είπα. Και νομίζω πως αν 365 μέρες το χρόνο οι εθνικές οδοί (και μετά από τα τελευταία μπλόκα των αγροτών, ΚΑΙ οι παράδρομοι) ήταν κλειστοί από κάποια ομάδα που διαμαρτυρόταν, θα πεθαίναμε όλοι της πείνας, μαζί και οι αγρότες. Για χίλιους-δυο λόγους.

όπως είπα και αλλού, όποιος κλείνει τους δρόμους, δεν κάνει κακό στον εκάστοτε πολιτικό (τον οποίο θεωρεί υπεύθυνο, και καλά κάνει), που μπορεί να πάει στη δουλειά του και με ελικόπτερο.. Σε ανθρώπους σαν και τον ίδιο κάνει κακό.

Τελικά μάλλον «πολιορκία» λέγεται αυτή η «απεργία». Εναντίων αδίκων και δικαίων….